• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 26 آذر 1399
کد مطلب : 118991
+
-

با مردم/  پیگیری بسیار زمانبر پرونده‌های قضایی

بر خلاف آنچه ادعا می‌شود پیگیری یک پرونده معمولی مثل دریافت خسارت تصادفی که به دادگاه کشیده یا مثلا گرفتن حکم تخلیه مستأجری که از 2 سال قبل خانه را به نفع خودش مصادره کرده و امثالهم بسیار طولانی است. از تاریخ مردادماه برای دریافت خسارت تصادف خودرویم پیگیر هستم و بعد از 11بار مراجعه به جایی نرسیده‌ام. همکارم هم 2 سال است نمی‌تواند برای مستأجرش که با 150میلیون پول پیش خانه‌اش را رهن کرده حکم تخلیه بگیرد.
اوتادی از تهران

  واحدی برای جمع‌آوری آثار تصادف راه‌اندازی شود
مشکلات بعد از تصادفات رانندگی پیگیری نمی‌شود و باعث ایجاد مشکل برای سایر رانندگان می‌شود. آیا وقت آن نرسیده ارگانی با تشکیل یک واحد مخصوص، به حل این معضل کمک کند. به‌این صورت که بعد از تصادف آن واحد با یک تلفن در محل حاضر شوند و خرده شیشه‌ها و وسایل تصادف را از کف خیابان جمع‌آوری کنند.
محمودی از کرج

   نابسامانی بخشی از خیابان خواجه عبدالله 
بخشی از خیابان خواجه عبدالله واقع در منطقه4 شهرداری تهران بی‌سر و سامان است؛ به این صورت که تمام طول خیابان چهاردهم و هشتم جدول‌گذاری شده و حد فاصل خیابان هشتم تا چهاردهم بی‌سر و سامان مانده است. آیا آن 2خیابان استثناء هستند؟ برای این موضوع بارها با 135تماس گرفته و حضوری پیگیر شده‌ام که چرا باید در یک خیابان این همه تفاوت اعمال شود؟
مهدی راستی از خیابان خواجه عبدالله تهران

سوال از شما،پیگیری از ما
در این بخش از سخنگاه، شما می‌توانید سؤالات خود را ترجیحا با موضوعاتی که عمومیت و دربرگیری بیشتری دارند را برای ما ارسال کنید تا ما آن را از مسئول یا سازمان مربوطه برایتان پیگیری کنیم و با چاپ پاسخ، ضمن احترام به شما مخاطب گرانقدر و دادن پاسخ صحیح، شمار دیگری از مخاطبان را نسبت به یک موضوع آگاه کنیم.

خودرویم در پارکینگ است و برایم جریمه آمده به کجا مراجعه کنم؟
مالک خودرو با پلاک ... : بازنشسته‌ای هستم که ماه‌هاست به‌دلیل کرونا در خانه خود را قرنطینه کرده‌ام، اما در کمال تعجب برایم پیامک تخطی از قوانین تردد در کرونا آمده و عنوان شده به‌دلیل تردد در جاده سلماس – خوی در تاریخ 24آذر شما مشمول رد قوانین کرونا هستید و جریمه خودروی شما در حال بررسی است. درحالی‌که خودروی من ماه‌هاست از پارکینگ بیرون نرفته است، اگر جریمه تخلف از قوانین کرونا برای من بیاید چگونه با حقوق بازنشستگی ناچیز آن را بپردازم یا اگر از حقوق بازنشستگی‌ام این رقم کسر شود چه کنم؟

پاسخ همشهری: اول اینکه مطمئن باشید جریمه خودرو از حقوق شما کسر نمی‌شود، دوم اینکه مطمئن شوید جریمه برای شما اعمال شده است. اطمینان از اینکه جریمه شده‌اید از طریق نرم افزارهای موبایل یا مراجعه به دفاتر پلیس 10+ میسر است. به یکی از دفترهای پلیس +۱۰ مراجعه کنید و پرینت تخلفات رانندگی را بگیرید اگر چنین تخلفی برای شما ثبت شده بود، درخواست رسیدگی بدهید و فرم اعتراض به‌صورت وضعیت تخلفات رانندگی را در دفتر پلیس10+ پرکنید. این فرم به‌صورت سیستمی به اجراییات پلیس راهور ارسال و ظرف چند ساعت نتیجه آن اعلام یا از طریق تلفن همراهتان به شما اعلام می‌شود. راه دیگر آن است که به واحدهای رسیدگی به تخلفات رانندگی در مراکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کرده و اعتراض خود را اعلام کنید. در آنجا افسران پلیس راهنمایی و رانندگی به‌عنوان کارشناس واحد و یک نفر قاضی به‌عنوان رئیس کمیسیون حضور دارند که به اعتراضات رسیدگی می‌کنند. زمان مراجعه، مدارک خودرو و مالک خودرو باید باشد و به هرکجا مراجعه کردید فرم اعتراض پر کنید.

آدرس 8مرکز اجرائیات پلیس راهور پایتخت 
1- واحد مستقر در منطقه ۳ پلیس راهور فاتب واقع در بزرگراه حقانی مقابل پارک آب و آتش
2- واحد مستقر در منطقه۱۴ پلیس راهور واقع در خیابان نبرد
۳- واحد مستقر در منطقه۱۶ پلیس راهور واقع در بزرگراه بعثت
۴- واحد مستقر در منطقه۲۱ پلیس راهور واقع در تهرانسر، بلوار یاس
۵- واحد مستقر در منطقه۲۲ پلیس راهور واقع در شهرک گلستان
۶- واحد مستقر در منطقه۲۰ پلیس راهور واقع در شهرری
۷- واحد مستقر در منطقه۱۱ پلیس راهور واقع در خیابان قزوین (این واحد جهت خدمت‌رسانی به جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا درنظر گرفته شده است).
8- واحد رسیدگی به اعتراضات مستقر در ستاد ترخیص واقع در خیابان زنجان که به تازگی جهت خدمت‌رسانی به شهروندان در ستاد ترخیص پلیس راهور تهران افتتاح شده است.

پاسخ مسئولان
زوج و فرد کردن مترو، قابل اجرا نیست

شرکت بهره‌برداری متروی تهران پیرو چاپ پیام مردمی با موضوع شلوغی بیش از اندازه متروی تهران در ستون با مردم  در روز20آبان ماه پاسخ داده است: ضمن تشکر از مسافر گرامی، به اطلاع می‌رساند پیشنهاد ایشان مبنی بر استفاده از مترو با درنظر گرفتن شماره‌های زوج و فرد کارت‌های ملی مسافران گرامی و به نیت جلوگیری از تجمع و ازدحام جمعیت در قطارها، به هیچ وجه صحیح و امکان پذیر نیست و نخواهد بود. ضمن اینکه امید است با پرداخت بودجه‌های مصوب توسط دولت به شرکت بهره‌برداری متروی تهران، کمبود واگن در شبکه متروی تهران برطرف گردد. شرکت بهره‌برداری مترو به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، با تشکیل ستاد مقابله باکرونا در این شرکت برای حفظ سلامتی مسافران محترم اقدامات مناسب و قابل توجهی در ایستگاه‌ها و قطارها انجام داده که می‌توان به کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط2 از 5/3 به 3دقیقه و در خط 3 از 7 به 6 دقیقه اشاره نمود.

این خبر را به اشتراک بگذارید